Thuis in Matagalpa

Als ik vannacht naar de wc moet, heb ik flinke spierpijn. Dat klimmen en klauteren in de bergen is te merken. Matagalpa is mijn tweede "thuis". Ik ken hier zoveel mensen en weet vrijwel overal de weg. Ik voel mij er ook thuis. De moeders waarderen het heel erg als ik ze bezoek. Dat een man van zover weg bij hen op bezoek wil komen en luistert naar hun verhaal vinden ze bijzonder. Ik zeg dan dat ik zo op prijs stel dat ze mij deelgenoot willen maken van dat wat ze meemaken.

Als ik in de krottenwijk Walter Mendoza In een armoedig en best wel vies huisje kom, biedt de moeder mij wat te drinken aan. Ik bedank vriendelijk, want ik durf het niet op te drinken, waar ik mij tegelijk ook voor schaam. De dochter is schizofreen en erg vervuild. Ze roept luid  onverstaanbare woorden. De contact moeder waar ik mee op stap ben weet de moeder zover te krijgen dat ze weer met haar dochter een bezoek gaat brengen aan de psychiater, die éénmaal in de week bij familias is.

Ik organiseer nog een dagdeel om bij mensen gehoortesten te doen. Zonder uitzondering is hun gehoor zo slecht dat ze een gehoorapparaat nodig hebben. Gelukkig heb ik er voldoende bij mij en kan er bij iedereen één aanmeten.

Van de gezondheidstoestand van Hermana Sandra is nog niet veel bekend. Ze ligt in een ziekenhuis in Californië en kan nog niet communiceren. Via andere kanalen is het nog niet gelukt informatie te krijgen.

Reacties

Reacties

Roelfina

Hoi Arie,

Indrukwekkend, wat je allemaal mee maakt en daar voor de mensen doet. Respect!!

Lavina

Hallo Arie

Kan alleen maar zeggen RESPECT.
Wat je allemaal doet en ervoor over hebt om de mensen te helpen geweldig!

lenie

Wat zie je een hoop ellende, wat een verdriet en wat goed dat je er bent!!

Grietje

Engelen bestaan en daar ben jij een van. Mooi dat de mensen ondervinden dat ze niet vergeten worden.

Jet

Het is ook bijzonder dat een man uit een vreemd land hun lot aantrekt.
Respect voor wat je doet. Je bent voor deze mensen een zegen!!

Gerda bodde

Hallo Arie,
Indrukwekkend verhaal weer,en niet te vergeten dat niet alles vanzelfsprekend is,zoals het nemen van wat drinken. Respect voor wat je doet.Sterkte verder ....Gr. Gerda

Ellen

Dag Arie,
Wat fijn dat de mensen het zo waarderen dat je uit het verre Nederland komt om ze te helpen. Hoewel het een druppel op de gloeiende plaat is, is het voor hen van onschatbare waarde. Ik hoop dat Hermana Sandra gauw weer opknapt en succes met het goede werk wat jij en de anderen daar doen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!