De projecten bij langs

Vanmorgen ontbeten met gallo pinto (=rijst met bonen). Dat hoort zo hier?Daarna met Ariel de projecten bezocht die wij hebben gefinancierd. Eerst het park van de sterren en het speciaal onderwijs project daarin. Drie klasjes van kinderen van 7 tot 12 jaar. Veelal gerund door vrijwilligers oa uit Spanje. Ze krijgen daarallerlei vaardigheden aangeleerd. Draait super! Toen naar het yoghurt project. Hier wordt vanuit yoghurt verkocht en uitgedeeld aan kinderen die het nodig hebben. Daarna naar het eethuisje en de rolstoel werkplaats, door ons samen met Wilde Ganzen gefinancierd. Draait ook heel goed. Rolstoelen en hulpmiddelen worden gratis uitgegeven en aangepast of gerepareerd. Enthousiaste medewerkers lieten alles zien. Geweldig om te zien hoe alles draait.

Eenmaal terug Marlene weer ontmoet. Ze is leidinggevende van het sociaal werk in alle krottenwijken. Ze was dol enthousiast en viel me letterlijk in de armen. Wat mooi. We hebben lang gesproken. Ze zei dat voedselhulp weer erg hard nodig is. Ze maakt deze week nog een begroting voor mij, die we dan bespreken.

Ze laat me de handtekeningenlijsten zien van 28 vrouwen die een watervat van ons hebben gekregen en 20 die een betonnen wasbak hebben gekregen. Het geld is dus echt weer goed terecht gekomen. Morgen ga ik met een contact moeder veel gezinnen bezoeken en zien hoe het is en hoe ze de middelen gebruiken. Marlene heeft een heel schema voor mij tav de bezoeken aan de krottenwijken.

Hermana Sandra is naar de VS. Het is gelukt haar op een speciale plek in het vliegtuig te krijgen.

Het was een drukke dag (36 graden). Ik ben moe maar erg voldaan.

Jeannet

Zo zie je maar , blijdschap en verdriet liggen dicht bijelkaar.
En het zal jou zeker een goed gevoel geven dat de projecten goed lopen.?

Grietje

Verrast steun ook van de Wilde Ganzen!

Ellen

Hoop dat het met Hermans Sandra straks ook beter gaat!

Iteke

Hallo, alles draait weer. Goed hoor.
Groetjes Pieter en Iteke.

Angela

Goed om te lezen dat alles zo goed loopt!