terug naar het begin

17 jaar geleden ging ik voor het eerst naar Nicaragua. Daar heb ik ‘’mee gelopen’’ bij de organisatie Familias Especiales in de regio Matagalpa. Onze ondersteuning bestond uit het kopen van o.a. watervaten voor de huisjes in de krottenwijken, het laten aanbrengen van vloeren; Zaken die het moeilijke leven van gezinnen met een kind met een beperking levenswaardiger maken.

Later hebben we allerlei andere projecten kunnen realiseren, zoals een eethuisje, steunpunt in de bergen (zie www.familiasespeciales.nl ).

Nu ga ik weer naar Nicaragua en zal ik naast het bezoeken en evalueren van de projecten, veel krottenwijken –veelal heel ver van de bewoonde wereld, via steile wandelpaadjes te bereiken in de bergen- bezoeken, waar ik tijdens mijn eerdere bezoeken zoveel mensonwaardige omstandigheden heb gezien. Wat is er veranderd? Wat is er nu nodig? Vergezeld door moeders zal ik veel gezinnen bezoeken. Nu al weet ik, dat het gaat, over daar waar we mee begonnen zijn: watervaten, vloeren, dichte daken, betonnen wasbakken enz.

De projecten draaien en zijn een succes. Jammer genoeg blijven de gezinnen straatarm en ontbreekt het hen aan heel veel. Dat wil ik weer met eigen ogen gaan zien en kijken waar wij het verschil mee kunnen maken. Terug naar de basis, dat is de missie van dit jaar.

Op vrijdag 9 maart ga ik naar Schiphol om de volgende morgen naar Panama te vliegen. Daarna vlieg ik naar Nicaragua, waar ik rond 6.00 –NL tijd- zondagmorgen 11 maart aan zal komen. Diezelfde dag nog reis ik door naar Matagalpa en dan ga ik aan de slag.

Reizen jullie weer met mij mee?

Reacties

Reacties

Greetje Nijburg

Heel veel succes Arie!
Vind het geweldig wat je doet!

marika meijer

Een veilige reis en alle goeds gewenst, Arie, voor jou en mensen voor wie je dit doet. In het kerkje van Oosterwijtwerd brandt een kaars voor je.

Alinda

Alvast heel veel succes!

Herman

Hoop dat de mensen het beter zullen krijgen,helaas is het een druppel op een gloeiende plaat,maar ja iemand moet iets doen
Denk ook aan jouw zelf en kom behouden terug bij Will, sterkte!

Jeannet

Hey Arie,
Ik had een heel verhaal, maar doe het maar niet, ik wens jou/ jullie een voorspoedige reis en heel veel succes, wilskracht, om toch, hoe klein misschien ook, deze mensen een beetje beter bestaan te geven.
Gr. Jeannet

Grietje

Hoop dat het vruchten afwerpt.

Janny Reiffers

Een goede reis alvast gewenst en verder wens ik je veel sterkte en wijsheid!

Geesje Dijkhuis

Hoi Arie.
Wederom zal ik je verhalen weer lezen. Ik wens je een goede reis en denk dat je weer veel goede zaken zult doen daar. Groetjes.

Rijntje van der Laan

Gewldig dat je weer gaat Arie. Veel sterkte en goede reis.

Karin

Wat super Arie..
Ik ga jullie zeker volgen en ben heel benieuwd wat je ons laat zien.
Geweldig dat jullie dit doen.. respect hoor!
Fijne tijd daar voor jullie, ondanks dat je veel ellende zult zien
Groetjes Karin

Iteke

Hoi, heb je net gesproken en ben gelijk gaan kijken. Je mailtje stond bij ongewenste mail, maar is bij ons toch zeker gewenst. Sterkte, we reizen met je mee.
Groetjes Iteke xx

Greetje

Veel succes Arie.
Ben wederom benieuwd naar je indrukwekkende verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!