Hoe we familias verder gaan steunen

Herman Rebecca komt voor onze afspraak aangelopen in een paarse broek met grote gele en rode bloemen. Ze draagt een shirt met een houtje kruisje. Zo ziet een non, die leiding geeft aan familias especiales, er in 2018 nu uit.

Hermana Rebecca, Marlene (hoofd sociaal werk) en ik hebben uitgebreid gesproken over mijn ervaringen in de krottenwijken en welke ondersteuning men daar nodig lijkt te hebben. Gelukkig heb ik veel verbeteringen gezien nav eerdere door ons gefinancierde projecten. De afspraak is dat ik aangeef welk bedrag maximaal beschikbaar is. In Matagalpa inventariseert men bij elk gezin met een kind met een beperking, wat ze echt hard nodig hebben, zoals bv een oventje met schoorsteen, een wasbak, een betonnen vloer. Concrete dingen waardoor het leven levenswaardiger wordt. Ik krijg daar een projectplan met begroting van. De uitvoering van werkzaamheden zal door de gezinnen of betrokkenen van familias zelf worden uitgevoerd.

Het is, in tegenstelling tot wat ik uit Nederland hoor, hier nog steeds heel warm. In de zon lopen wil eigenlijk niet. Maar ik klaag niet.

Na het gesprek met Hermana Rebecca en Marlene ga ik naar de mis in de, zoals altijd, propvolle grote kathedraal van Matagalpa. Arm en rijk, van baby tot hoog bejaarde. Iedereen is er. Aan het eind van de mis geven we elkaar de hand en zeggen: "La Paz".

Reacties

Reacties

Marja

Hoi Arie,

Prachtig om je foto’s en verhalen te zien/lezen.
Wat een mooi werk doe je daar, lijkt me naast de praktische ondersteuningen ook heel bemoedigend voor de mensen om bij ze te zijn en naar te luisteren. Ik wens je Gods zegen!

Jeannet

Hey Arie,
Leuk hoor om jouw verhalen te lezen. Het klinkt ook alsof je daar echt een beetje bent ' opgenomen'. In ieder geval dat je het met veel liefde doet, deze mensen te helpen.Goed werk?écht!
En hoe gaat het eigenlijk met Hermana Sandra? Groetjes

Grietje

Mooi dat ook bij de mis was bij God en alle mensen.

Harry Bos

Hallo Arie,

Indrukwekkende verhalen en foto's. Fijn dat er mensen zijn die zich voor anderen inzetten.

Groet, Harry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!