Afscheid van Hermana Sandra?

Ik ben in Nicaragua. De reis ging prima. Op de verwachte tijd was ik er. In het vliegtuig een hele serie van "In the line of duty" gekeken. Duurde meer dan 6 uur. Kon er niet mee stoppen.

Het is afgezaagd, Maar het is hier echt warm 35 graden, volle zon. Kort maar lekker geslapen in de hoofdstad Managua. Ik werd opgehaald door Hermana (=non) Rebecca. Ze zei dat we direct door moesten naar Hermana Sandra, de dapperste non ter wereld (Zie onder Siuna op familiasespeciales.nl). Ze is erg ziek. Ik heb veel met haar mee gemaakt.

Onderweg is alles dor en droog. Kuddes broodmagere koeien staasn op totaal dorre vlaktes. Aan de kanten bergen afval, veel plastic. Het stinkt overal naar vuil en vuurtjes van alles wat maar branden wil.

Hermana Sandra ziet er slecht uit. Kan alleen maar liggen op bed. Is warrig, knorrig, eet bijna niet meer en heeft veel pijn. Ze hoort ook bijna niets meer. Ik meet haar een gehoorapparaat aan en doe het in. Morgen moet ze naar de Verenigde Staten, naar een ziekenhuis. Alleen moet ze met een soort ambulance naar het vliegveld en kan niet in een gewone vliegtuig stoel. Ze zijn druk bezig dat te regelen. Ik overleg over noodzakelijke inzet van medicatie. Had niemand nog aan gedacht. Ik hoop maar dat het lukt. Ik neem afscheid van haar. Dat doet pijn. Zo'n schat van we vrouw.

Reacties

Reacties

Lenie

Fijn dat de reis goed is verlopen!
Wat een naar begin van je reis, gelijk afscheid nemen, wat goed dat je gelijk een gehoorapparaat kan plaatsen en medicijnen kan geven!!
groeten en sterkte van ons. Lenie

Ina

Mooi dat je een goede reis hebt gehad. Begin is al niet zo fijn, droevig om zo"n vrouw weer te zien wanneer het slecht met haar gaat, maar ook weer fijn dat je wat voor haar kan betekenen en kan ondersteunen. sterkte.

Iteke

Hoi, je komt aan en direct narigheid. Maar je was wel precies op tijd om te helpen. Dat moet toch een troost zijn. Sterke. Groetjes Pieter en Iteke.

Grietje

Heel veel sterkte met alles

Gr. Jeannet

Hey Arie,
Fijn dat je goed bent aangekomen, maar geen prettige binnenkomst dus. Sterkte! Maar wat goed dat je zo snel kon anticiperen. Hoorapp. en medicatie? Het maakt het waarschijnlijk nognet iets aangenamer voor Hermana Sandra....

Alinda

Gelukkig heb je een goede reis gehad en wat fijn dat je iets voor Hermana Sandra kon betekenen. Je hebt in ieder geval afscheid kunnen nemen ook al is het geen mooie binnenkomer. Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!